Furtul de date, a devenit una dintre cele mai practicate metode ale celor ce vor să facă bani ilegal.
Datele furate pot fi folosite in mai multe moduri, dar in acest articol vom vorrbi despre metoda phishing. Phishing-ul este o inșelătorie ce are loc in mediul online si se bazează pe credibilitatea potențialelor victime, dar și pe lipsa de educație in ceea ce privește siguranța online.

Acesta este un email de tip phishing, ce se presupuna ca vine de la Paypal si notifica utilizatorul ca exista probleme de securitate, cerând mai apoi o serie de date pentru „remedierea problemei”.

Sus se poate observa că a fost marcat ca Foarte Important, ca fiind Personal si cu raspuns de confirmare a primirii. Toate acestea pentru a mari credibilitatea mesajului.
In principiu se cere Confirmarea contului, acesta fiind limitat. Avem indicații pentru toată aceasta operațiune și ne anunța că după incheierea procedurii durează 2 zile până la confirmarea contului….
2 zile in care persoana din spatele operațiunii poate folosi fără probleme datele colectate.
Marcat cu roșu am atașat o parte din ceea ce nu se vede in email, mai exact, faptul că mesajul nu vine de la Paypal ci de la un domeniu oarecare.

Din nou pentru credibilitate redirectionează victima spre 2 pagini de securitate: Un anunț că a fost detectată o activitate anormală pe contul de Paypal si o formă de confirmare a persoanei din spatele calculatorului.
A 3-a pagină este un fals ce imita calea de acces in contul PayPal, unde se cere adresa de email/ telefon și parola.
Dacă observați in partea de sus a imaginilor apare adresa paginii web… si clar că nu are legatură cu platforma PayPal, adresa reala fiind: https://www.paypal.com/

După adaugare datelor de logare victima este direcționată spre alte pagini in care trebuie sa introducă… cam tot ce are. Aceasta campanie de phishing fiind una din cele mai complexe din căta am vazut. Asta, deoarece se atentează datele cartii de credit, datele contului bancar, date de identificare personală.
Prima campanie phishing in care se cere si adaugarea unui al doilea card de credit!

Și pentru a avea garanția că va putea accesa toate aceste cere in plus datele autentificării de siguranța a contului bancar precum și datele de logare pe adresa de email. In cazul in care ceva nu merge, să poată cere acces prin intermediul adresei de email, folosind cartea de identitate, permisul de conducere, pașaportul sau orice alt act a fost trimis de victimă.

Se confirmă faptul că (ti-au luat tot) s-a activat protectia contului si se face redirecționare catre pagian oficială PayPal, unde victima se loghează si totul o sa pară ok, neștiind că tocmai a dat toate datele unei persoane ce desfășoară activitați ilegale.

Cam acesta a fost articolul de astăzi. Sper să fie destul de educativ, incât sa se reducă numărul persoanelor ce devin victime ale furtului de date, bani, identitate.

Dacă aveți probleme și nu sunteți siguri de anumite email-uri importante, nu ezitați să ne contactați: [email protected]